Základní škola se nachází uprostřed Jihomoravského náměstí v klidném prostředí malého sídliště v Brně-Slatině. Součástí příspěvkové organizace je od roku 2001 pětitřídní mateřská škola. Základní škola je úplná sídlištní škola, uvedená do provozu v roce 1985.
Základní škola je fakultní školou Masarykovy univerzity Brno.
Projekt evaluace informační gramotnosti se zaměřoval na práci s informacemi.
GEPARD (CZ. 1. 07/1. 1. 00/14. 0225) byl projekt zaměřený výrazně do oblasti práce s informacemi, tj. na "informační gramotnost" jako takovou, vztahuje se již k žákům na základní škole a uplatňuje se pak po celý život.
Technické použití ICT jako nástroje je do jisté míry méně důležité než jeho smysl: práce s informacemi, jejich získání, zpracování a předání dalším osobám.
Prostředkem pro dosažení cílů projektu bude vytvoření moderního širokopásmového testu informační gramotnosti, konstruovaného s použitím postupů CAT (počítačové adaptivní testování).Počítač předkládá každému žákovi „jedinečnou“ verzi testu, kde se volba položek odvíjí podle úspěšnosti odpovědí na položky předcházející, umožňuje porovnat výsledky žáků i v případě, že jejich test obsahoval různé úlohy.
Pomocí postupů CAT tak dokážeme v daném čase změřit kvality žáka mnohem přesněji a podrobněji (dobrý žák neztrácí čas řešením pro něj příliš snadných úloh a naopak slabý žák se netrápí úlohami, které nejspíš stejně nevyřeší). Jednou z velkých výhod tohoto postupu je, že každý žák a dokonce stejný žák v jiném čase má jiný test, což znemožňuje opisování a umožňuje testování opakovat.
Rozvíjet dovednosti, které pomáhají obstát v současném světě, zároveň podpořit koncept informační gramotnosti a doplnit spektrum existujících testů něčím, co dosud chybí.
Realizátorem projektu je společnost Scio, která poskytuje své služby také stovkám škol na všech vzdělávacích stupních, zejména v oblasti zjišťování a hodnocení výsledků vzdělávání a spolupráce na přijímacím řízení.
Obsahově úlohy zkoumají dovednosti napříč všemi předměty vyučovanými na základních školách. Tematicky odpovídají zájmům cílové věkové kategorie.
5.B se v rámci srovnání ročníku v celé ČR umístila na 7. z 335 zúčastněných tříd. Ve stejném počtu se 5.A umístila na 143. místě. 9.A skončila na 92. místě z 742 zúčastněných tříd (vč. víceletých gymnázií).
5.A je průměrně na úrovni INFOprůzkumník, 5.B INFOuživatetl a 9.a INFOznalec.
5.A 241. z 468, 5.B 422. z 468, 9.A 168. z 540.